    From: "Marek" <e...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reader's digest
    Date: Tue, 28 Oct 2003 08:49:59 +0100

    news:bnjvql$agn$4@inews.gazeta.pl...
    > No to się pochwal sposobem. Może i innym się przyda. Nie bądź sknerą :-))

    Proszę bardzo:
    1. wysyłamy poleconym do nękającej nas firmy wniosek (wzór w ustawie
    DzU.97.133.883 art.29) o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych
    gdzie zgodnie z ustawą pytamy
    - kto jest administratorem danych
    - w jakim celu i zakresie są przetwarzane
    - od kiedy są przetwarzane
    -o treść danych dotyczących mojej osoby
    - o kopię oświadczenia woli dotyczącego wyrażenia zgody na przetwarzanie
    moich danych osobowych
    - o żródło z którego pochodzą dane
    - o informację o sposobie udostępniania danych a w szcególności o odbiorców
    którym dane są udostępniane
    niewiele firm jest w stanie poradzić sobie z takim wnioskiem. Jeśli
    odpowiedzą to chwała im za to. Jeśli brak odpowiedzi lub brak oświadczenia
    woli to zbieramy dokumenty i wysyłamy skargę do Generalnego Inspektora
    Ochrony Danych Osobowych na bezprawne działania danej firmy. Potem
    otrzymujemy decyzję potwierdzającą nasze zarzuty. Następnie wysyłamy do
    firmy propozycję zawarcia ugody strasząc złożeniem doniesienia do
    prokuratury. (przestępstwo ścigane z urzędu). Potem ciągamy się po sądach ze
    3 lata. Następnie kasujemy daną firmę na określoną kwotę. I jestśmy
    szczęśliwi że komuś dokopalismy.
    Ja już 3 lata ciągam się z jednym z banków po sądach i prokuraturach i
    ciągle ze względu na układy banku z wymiarem sprawiedliwości prokuraura
    zamiast ścigać gra rolę obrońcy. Mam decyzję Generalnego Inspektora Ochrony
    Danych Osobowych o naruszeniu przez bank ustawy i nic nie daje sie
    przeskoczyć prokuratury aby skierowała akt oskarzenia do sądu. P#$%^.....
    korupcja.
    Marek