  • Data: 2003-04-06 14:13:46
    Temat: Re: pytanko-przezornosc ?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Magda wrote:
    > Mam jeszcze pytanko odn. zachowku, kiedy zostaje on przydzielany, czy jak
    > strona sie o niego zacznie ubiegac, czy z gory ustala i dzieli to sad?

    Osoby uprawnione mają prawo do zachowku - czyli nie muszą się o niego
    ubiegać. Natomiast jeśli o taki wystąpią, spadkobierca powinien im
    wypłacić określoną sumę (1/2 lub 2/3 tego, co otrzymaliby gdyby
    dzidziczyli na zasadach ogólnych (z kodeksu cywilnego)), jeśli tego nie
    zrobi mają prawo iść do sądu, gdzie zapewno otrzymają odpowiedni wyrok.

    KG