  • Data: 2004-10-15 06:37:33
    Temat: Re: pytanie z zakresu KKS
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cknnu1$him$1@news.onet.pl...

    > Dlaczego uważasz, że nie da się wznowić postępowania?

    Słuszne pytanie:
    Art. 540 KPK
    par. 1. Postępowanie sądowe zakończone prawomocnym orzeczeniem wznawia się
    jeżeli:
    (...)
    2) po wydaniu orzeczenia ujawnią się nowe fakty lub dowody nie znane
    przedtem sądowi, wskazujące na to że:
    a) skazany nie popełnił czynu albo czyn nie stanowił przestępstwa lub nie
    podlegał karze, (...)

    W omawianym przypadku "czyn" polegał na pełnieniu funkcji członka zarządu
    spółki w okresie kiedy nastąpiło uszczuplenie podatku, jeżeli w toku
    dalszego (innego) postępowania ustalono (wyrokiem WSA), że nie ma
    wystarczających dowodów na to, że uszcżuplenie nastąpiło w sugerowanej przez
    IS wysokości, to aktualnie ów "czyn" polega na pełnieniu funkcji członka
    zarządu w okresie objętym kontrolą US, co nie stanowi przestępstwa, ani nie
    podlega karze ;)
    nn
    ps
    można snuć dalsze rozważania ...
    US wznowi kontrolę ... po przejściu dalszej procedury wydana zostanie nowa
    prawomocna decyzja określająca "uszczuplenie" w innej (prawdopodobnie
    niższej)wysokości, sprawa zostanie obligatoryjnie skierowana do UKS, a UKS
    ponownie ukarze zarząd spółki???
    pps
    w interesującej mnie przypadku, UKS nie odmówił definitywnie zwrotu kary ...
    ale zażądał dostarczenia uzasadnienia wyroku celem ustosunkowania się do
    sprawy!!!