  • Data: 2004-10-03 10:21:43
    Temat: Re: pytanie - termin zaplaty - zabezpieczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3352.00000290.415fccac@newsgate.onet.pl...

    > Wg mnie nakaz z weksla będzie trochę "lepszy":

    Tu masz trochę racji - teoretycznie. W praktyce nie spotkałem się z tym, by
    wnoszący sprzeciw nie wnosił o wstrzymanie nadania klauzuli.

    Po za tym - o ile do weksla można wymyślić kilka zarzutów z sufitu - na
    przykład twierdzić, ze weksel był in blanko i wypełniono go niezgodnie z
    umową - co wstrzyma raczej klauzulę i sama egzekucję - to w wypadku faktury
    oraz potwierdzenia przyjęcia towaru wymyślić zarzuty jest ciężko. Można
    załóżmy podnosić niewłaściwą jakość towaru.

    No i weksel niby można łatwiej puścić w obieg, niż wierzytelność z faktury,
    choć obecnych realiach nie ma zwyczaju takiego obrotu. Wydaje mi się, że
    głownie z tego powodu że jednak niewiele osób wie do końca, co to jest
    weksel i jakimi prawami się rządzi.

    Tak, czy inaczej wydaje mi się, że kombinowanie z wekslem podczas takiej
    transakcji ma o tyle sens, o ile weksle zostanie poręczony jeszcze przez
    kogoś.