    From: "jola" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o prawo pracy i ewentualną przyszłą mam
    Date: Mon, 28 Jul 2003 07:24:16 +0200

    > pokazać
    > Nie ma prawa!!!!!

    To zależy od charakteru oferowanej pracy.
    W pewnych przypadkach MA prawo, wręcz
    obowiązek zadać takie pytanie i ządać zaświadczenia.
    http://bhp.zce.szczecin.pl/przepisy/kobiety/Dz.U.96.
    114.545.html
    (np. zabrania zatr. kobiet w ciąży na zmianach nocnych,
    zabrania pracy w pozycji stojącej lub wymuszonej łącznie
    ponad 3 godz. na zmianę roboczą etc.)

    > Nic nie grozi i zawsze możesz cofnąć swoje oświadczenie woli jako nieważne
    > bo wymuszone!!!

    ??? ...o ile pamiętam to do roku można uchylić się od skutków
    prawnych złożonego oświadczenia woli ... bład istotny, bezprawna groźba...

    > jestem rodzaj męski nie nie dotyczy to mnie!!

    wiele kobiet wybrnęło...z większym lub mniejszym dyskomfortem
    psychicznym wrazie ewentualnego sporu z pracodawcą.
    Pracodawca chce się "zabezpieczyć" przed ciężarną pracownicą
    i trzeba to zrozumieć. (groźba plajty)
    Pracownicy po 3 m-cu ciąży zwolnić nie może, nawet gdy zatrudnił
    ją przy pracy objętej wykazem. W takim przypadku pracodawca
    MUSI (o ile ma taką możliwość) przenieść pracownicę na stanowisko
    nie objęte zakazem ... lub osunąć od wykonywania pracy wzbronionej
    co nie zwalnia go jednak od obowiązku wypłaty wynagrodzenia jak
    za pracę wykonaną.

    pzdr
    Jolka