  • Data: 2006-07-26 11:49:05
    Temat: Re: pytanie o nowelizacje do ustawy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał
    > czyli podsumowujac: jesli cos jest okresklane jako 'projekt' to jeszce nie
    > obowiazuje, tak sie stanie gdy przeistocza sie w 'akt prawny' tak? i nie
    > ma zadnej mozliwosci, zeby sprawdzic kiedy taki projekt moze stac sie
    > aktem prawnym, dopiero gdy sie nim stanie (choc ja nie bede wiedzial
    > kiedy, czyli musialbym sparwdzac regularnie na stronie Sejmu RP) i wtedy
    > pojawi sie gdzis na rzeczonej stronie tak? cholera, mam nadzieje, ze nie
    > zamotalem

    Tak. Oczywiście możesz sprawdzać nad czym pracuje w danej chwili Sejm, kiedy
    zaplanowane są odpowiednie czytania itp. Projekt ustawy stanie się
    obowiązujący po uchwaleniu przez Sejm, Senat, podpisaniu przez Prezydenta i
    przejściu całej drogi legislacyjnej. Można oczywiście go śledzić, jak ktoś
    ma czas... Pomocne mogą być strony Sejmu, Senatu, aby wiedzieć, gdzie w
    danej chwili jest ten tekst ustawy, na jakim etapie.
    Natomiast jeśli chodzi o rozporządzenia, to wydaje je Prezes Rady Ministrów
    albo ministrowie i praktycznie nie widzę możliwość antycypowania czasu, w
    jakim zechcą podpisać dany akt i wprowadzić go w życie.
    Akty obowiązujące publikowane są na stronie Sejmu RP, nie wiem, może z
    jakimś tam wyprzedzeniem w stosunku do wejścia w życie, bo przecież
    spotykamy w akatach prawnych zapisy typu "Ustawa wchodzi w życie po
    upływie.... od ogłoszenia". Tak, więc, jeśli zostanie umieszczony tam
    odpowiednio wcześnie, to można taki akt ujrzeć na wspomnianej stronie
    jeszcze przed obowiązywaniem, ale nie wiem w jakim tempie działają
    administratorzy strony Sejmu. Oczywiście można sobie zamówić prenumeratę
    Dziennika Ustaw w wersji papierowej - jedynej oficjalnej.