  • Data: 2008-11-17 21:06:04
    Temat: Re: pytanie nt. grup pojazdów w Warszawie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    slavs w <news:gfslm9$qhr$1@inews.gazeta.pl>:

    > Mam pytanie na temat pewnych grup samochodów w Warszawie.
    > Powiedzmy, że jest sobie jakaś ulica, gdzie jest zakaz zatrzymywania lub
    > zakaz postoju, a w tych miejscach np. samochód "śmieciarka" zatrzymuje
    > się, aby załadować śmieci z kontenera
    > lub
    > jest ulica np. Nowy Świat, gdzie jest zakaz ruchu a stoi sobie na niej
    > samochód P.Partner z napisem Pogotowie Telekomunikacyjne z włączonym
    > "kogutem". Nadmienię, że w obu przypadkach włączone są "koguty" w
    > kolorze pomarańczowym, także nie są to pojazdy uprzywilejowane.

> [...]

    Chyba...

    Art. 54. 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe
    lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
    2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o
    obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o
    zatrzymaniu i postoju, z tym że:
    1) na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym,
    podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy
    lewej krawędzi jezdni,
    2) jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu
    bezpieczeństwa pieszych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]