  • Data: 2003-11-10 22:49:34
    Temat: Re: pytanie do prawników - konkret, nie domysły
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Nov 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Jeśli osoba Y w tym czasie nie ma zainstalowanego tego programu i nie jest
    >+ wersja OEM "przywiązana" do konkretnego komputera, to jak najbardziej
    >+ będzie to legalne.

    Sprzeciw.
    Licencja musi pozwalać !!
    Możesz go *sprzedać* (i kwestią sporną będzie co najwyżej
    ograniczenie licencyjne "w stylu OEM"), ale na wszelkie
    postacie "oddania na chwilę" musisz mieć wyraźną zgodę
    uprawnionego:
    +++++
    Art. 50.
    Odrębne pola eksploatacji stanowiš w szczególnoœci:
    2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których
    utwórutrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem
    oryginału albo egzemplarzy
    Art. 51
    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu
    na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje
    prawo do zezwalania na dalszy obrót takim egzemplarzem na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjštkiem jego najmu
    lub użyczenia.
    -----

    >+ Przecież, jak mam legalnego Offica i będę chciał u
    >+ Ciebie napisać pracę dyplomową, to spokojnie mogę do Ciebie iść,

    IMHO nie możesz :(
    Musisz sprzedać koledze, zapłacić PCC, on zainstaluje u siebie,
    później ci odsprzeda z powrotem... ;)
    Inna wersja: (zakładam że Office nie jest OEM): pożyczasz PCta
    od kolegi. No i znowu: PCC... ;) ;>
    Nie ma lekko :>, poza darowizną (a ta IMO może dotyczyć wyłącznie
    rzeczy materialnych lub praw, a nie "usług i świadczeń") nie ma
    dolnego limitu podatków "od rzeczy darmowych", a do tego cena
    Office ("rynkowa") łamie większość tych barier, przynajmniej
    "u kolegi" :)

    A ty tu aplikujesz kolegom zamianę jednego przestępstwa
    na inne :)

    >+ zainstalować mój program i na nim pracować. Warunek, że jest w danym
    >+ momencie tylko jedna kopia programu na dysku. No przynajmniej większość
    >+ znanych mi programów tak ma.

    ...Office ?
    AFAIK tam *było* że można go sobie zainstalować na laptopie
    u "głównego użytkownika" czy jakoś tak... nie wiem czy nadal
    dają takie prawo !

    pozdrowienia, Gotfryd