    From: "rosak" <...@...w>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie: czy mam mozliwosc wziasc L4- opieka nad mezem?
    Date: Sun, 9 Mar 2008 07:44:43 +0100

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fquqnl$ole$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Takie kontrole - znane mi - wyglądaly troszkę inaczej.
    > Mama-nauczycielka idzie na opiekę. Tata- pracownik fizyczny pracuje w
    > firmie gdzie 99% pracowników pracuje na zmiany. ZUS prosi jego zakład o
    > wykaz zmian w których pracował oraz szkołę o wykaz godzin w których
    > pracować powinna. jeżeli czasy pracy się nie pokrywają to opieka jest
    > uznawana za bezzasadną.
    > To działa również w drugą stronę. Czyli on na opiece a ona nauczycielka w
    > pracy.
    >
    > Tak więc nie trzeba nikogo z zusu gościć w domu.

> [...]

    Heh, a jednak ZUS potrafi zaskoczyć, tego bym się nie spodziewał :)
    Zastanawiam się tylko, co w przypadku kiedy ZUS ustali że opieka jest
    bezzasadna, przecież lekarz wydal zwolnienie lekarskie, nie ZUS, a decyzji
    lekarza chyba nie mają prawa podważyć?
    Ja często biorę opiekę nad dziećmi, mimo, iż żona nie pracuje i jest w domu.
    Dzieje się tak dlatego, że w tym czasie żona zazwyczaj również jest chora,
    nie za bardzo ma siłę żeby zająć się dziećmi. Tylko Ona żadnego zwolnienia
    nie ma, ani żadnych namacalnych dowodów na to, że dziećmi zająć się nie
    może. Poprostu źle się czuje, twierdzi że to np. zwykłe przeziębienie więc
    nawet do lekarza nie idzie. Co wtedy, ZUS ją zbada żeby stwierdzić czy JA
    faktycznie muszę się opiekować dziećmi bo żona nie może?

    --
    rosak