  • Data: 2008-03-08 19:44:57
    Temat: Re: pytanie: czy mam mozliwosc wziasc L4- opieka nad mezem?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście że możesz wziąć ZLA czyli popularnie zwane L4 na opiekę nad
    > mężem, praktycznie nawet nikomu nie musisz się z niczego tłumaczyć, a już
    > na pewno nie lekarzowi, prosisz tylko o zwolnienie i tyle. Nie wyobrażam
    > sobie przypadku kiedy pracownik ZUS wchodzi Ci do domu i sprawdza, czy
    > lekarz wystawił Ci zwolnienie zgodnie z prawem.

    Takie kontrole - znane mi - wyglądaly troszkę inaczej.
    Mama-nauczycielka idzie na opiekę. Tata- pracownik fizyczny pracuje w firmie
    gdzie 99% pracowników pracuje na zmiany. ZUS prosi jego zakład o wykaz zmian
    w których pracował oraz szkołę o wykaz godzin w których pracować powinna.
    jeżeli czasy pracy się nie pokrywają to opieka jest uznawana za bezzasadną.
    To działa również w drugą stronę. Czyli on na opiece a ona nauczycielka w
    pracy.

    Tak więc nie trzeba nikogo z zusu gościć w domu.

    oczywiście wiem że pytającej chodziło o opiekę nad mężem a nie dzieckiem ale
    piszę to żeby inni sobie zdali sprawę że nie trzeba mieć kontroli w domu
    żeby być skontrolowanym :)

    --
    PawełJ