  • Data: 2004-07-10 11:26:41
    Temat: Re: pytanie..
    Od: "Marek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Clian"
    > Witam
    >
    > Mam taki problem. W grudniu 2001 kontroler mpk (Wrocław) wręczył mi mandat
    > za nieposiadanie biletu, którego nie zapłaciłem. Kilka dni temu
    dowiedziałem
    > się że na stary mój adres przysłano wezwane przedsądowne do zapłaty (nawet
    > nie kwapiono się by sprawdzić czy ja tam nadal mieszkam). W wezwaniu była
    > informacja o wysłaniu pisma (monitu w I 2002 - którego nigdy na oczy nie
    > widziałem). Czy w tym przypadku można się powołać na przedawnienie sprawy?
    > Co gorsze pismo przysłano zwykłym listem!
> [...]

    A czy jako rzetelny dłużnik poinformowałeś mpk w zmianie adresu ? ;-)

    W postępowaniu przed sądem powód będzie musiał wskazać miejsce zamieszkania
    pozwanego, inaczej sąd sprawę zawiesi.
    Zawsze można podnieść zarzut przedawnienia, jeżeli ono nastąpiło.

    Dla ścisłości: art. 118 KC " Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -
    trzy lata. "
    Czyli w grudniu 2011 roku.
    Ale mogę się mylić.
    --