    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytania dotyczace otwarcia firmy
    Date: Thu, 20 Feb 2003 02:02:45 +0100

    Nowak Ł. wrote:

    > Witam
    >
    > mam pare pytań, z góry dziekuje za wszelakie info
    > chce otworzyc mala firme zajmujaca sie montazem sieci osiedlowych,
    > podlaczaniem do inernetu, itp itd.

    Fajnie to moja branza :))))

    A teraz, zeby nie meczyc dlugo.
    1. Zrob biznes plan.
    2. Pogooglaj sobie na www.google.pl -> grupy dyskusyjne.
    3. www.zus.pl
    4. Znajdz sobie ksiegowa. Ona Ci powie co jest lepsze i co w ogole
    powinno sie zrobic jesli chodzi o podatki oraz rodzaj opodatkowania.
    Na spotkanie z nia przygotuj sie dobrze:
    - szacunkowy przychod na najblizszy rok,
    - szacunkowe koszty ----//-----.

    Czy warto zatrudnic kogos oraz czy lepiej dzialac we wspolpracy z druga
    firma prowadzaca dzialalnosc gospodarcza czy zrobic z nim spolke ?
    Te pytania drecza podejrzewam 3/4 ludzi ktorzy rozpoczynaja dzialalnosc.
    * Po pierwsze, do spolki trzeba miec zaufana osobe.
    * Po drugie, ktos w spolce musi byc dominujacy organizacyjnie i
    koncepcyjnie, a ktos bardziej np. technicznie.
    * Po trzecie nie bedziesz znal odpowiedzi na te pytania dopoki nie
    znajdziesz sensownej odpowiedzi na pytanie:
    "czy robienie z kims interesu bedzie prowadzic do synergii dzialan
    zarobkowych czy tez spowoduje oslabienie i upadek spolki ?"

    I na koniec :)
    Sieci osiedlowe to grzaski temat. Trzeba miec spory potencjal ludzi,
    sprzetu oraz pieniazkow. Do tego dochodza "negocjacje" z administracjami
    osiedli oraz koszty lacz do providerow. Zrob sobie maly biznes plan nie
    tylko calej dzialalnosci, ale takze takich pojedynczych projektow sieci
    osiedlowych. Wowczas zauwazysz, ze jest duze ryzyko pakowania sie w ten
    interes, zwlaszcza dla osoby, ktora dopiero rozpoczyna dzialalnosc.

    Trzymaj sie cieplo, uwazaj na terminy kazdego miesiaca, plac regularnie
    podatki i ZUS, nie gub czesto faktur i usmiechnj sie, bo jutro moze byc
    gorzej :)

    Pozdrawiam !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>