  • Data: 2007-03-12 12:39:44
    Temat: Re: publikowanie nieprawdy
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to chyba oczywiste.
    > Jesli ta nieprawda nikogo nie pomawia, nikogo nie obraza, nikogo - celowo -
    > nie naklania do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym majatkiem, to za co
    > mialyby byc sankcje.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    nie tak bardzo oczywiste , tego nie mozna wydedukowac.

    np. sam fakt przekroczenia dozwolonej predkosci , pomimo ze byles sam na
    drodze i nikomu nie wyrzadziles szkody jest juz wykroczeniem przeciw prawu i
    stajesz sie jakosc tam karalny.

    karalnosc jest powodowana przez lamanie przepisow prawa tak to jako laik
    rozumie - nie przez fakt czy komus wyrzadziles szkode a jesli jej nie
    wyrzadziles to nie jestes karalny.
    np zlamanie roznego rodzaju przysiag moze byc karalne z tego co mi wiadomo .
    np przez zlozenie klamliwych zeznan nawet moglbys komus wyrzadzic "dobro"
    chroniac go przed uciazliwa kara , a mimo to stajesz sie karalny , gdyz
    zlamales przepis prawa.

    prawo koscielne mowi chyba jasno - klamstwo jest "grzechem " , czyli jakas
    przewina.
    czy prawo cywilne milczy na ten temat? czy tez uznaje klamstwo za przewine ?
    a jesli uznaje za przewine czy przewiduje na te okolicznosc jakas kare ?