  • Data: 2009-12-05 07:22:13
    Temat: Re: przywrócenie terminu odwołania od wypowiedzenia
    Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Kiedy dostałeś wypowiedzenie? Z jakiej przyczyny nie odwołałeś się od
    > wypowiedzenia w terminie?

    Dostałem na początku października. Nie odwołałem się z bardzo proaicznej
    przyczyny - nie byłem przekonany. A potem zrobiło się za późno.

    > Co do zasady przywrócenie terminu wygląda tak, że piszesz normalny pozew,
    > a na jego początku wskazujesz, że uchybiłeś terminowi, podajesz przyczynę
    > i prosisz o przywrócenie terminu do wniesienia pozwu.
    >
    > Jeśli uchybienie nie jest duże, przyczyna w miarę racjonalna, to 99%
    > sądów przywróci Ci termin.

    Jakoś to cienko widzę. :) Uznanie mojego gapiostwa za racjonalną
    przyczynę. Chociaż z drugiej strony dopiero teraz pracodawca mi trochę
    dopieka. Ale męczy mnie inna sprawa. Nikt mi jednoznacznie nie
    odpowiedział. Znalazłem coś takiego:

    ----
    II. Właściwość miejscowa (czy do rozpatrzenia danej sprawy właściwy jest
    sąd miasta A czy sąd miasta B?)
    1. Ogólna zasada właściwości miejscowej

    Zgodnie z zasadą ogólną, sądem właściwym jest sąd miejsca stałego
    zamieszkania pozwanego. Powyższa zasada ma na celu ochronę tego
    ostatniego, któremu przypuszczalnie łatwiej jest się bronić przed sędzią
    najbliższym jego miejscu zamieszkania.
    ----

    Tyle, że dotyczy to Luksemburga. A nie wiem jak jest u nas. Nie mogę się
    doszukać a nie mogłem dodzwonić się do PIP.

    --
    bla