    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przeterminowany bon sodexho ważny do 30.06.2007
    Date: Mon, 2 Jul 2007 00:29:09 +0200

    wiadomości news:f696em$h3s$1@news.onet.pl...

    > 1. Nie sklepom tylko emitentowi bonów.

    Uprościłem, ale oczywiście masz rację.

    > 2. Kwestionujesz prawo emitenta do zakreślenia terminu ważności
    > tego papieru?

    Nie. Umowa jak umowa. ZASTANAWIAM się nad możliwością dochodzenia
    roszczenia na bazie art. 405 kc. Wcale nie jest dla mnie oczywiste, ze
    takiej możliwości nie ma. Emitent swoje 500 zł otrzymał. Klient po towar
    się nie zgłosił, więc kosztów nie poniósł. A zatem wzbogacił się, przy czym
    ja tu żadnej podstawy prawnej tego działania nie widzę. Oczywiście, jeśli
    iż tym są związane jakieś tam koszty, to ma prawo ich żądać od niesfornego
    kupującego. Ale nie sądzę, by te koszty wyniosły więcej, niż kilka procent.