  • Data: 2009-04-20 20:21:20
    Temat: Re: przeszukiwanie orzecznictwa
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    przypadek pisze:
    > Takie pytania do praktyków:
    >
    > 1. Co należy zrobić, aby (NIE POSŁUGUJĄC SIĘ LEXEM ani żadnymi
    > podobnymi płatnymi programami) znaleźć wszystkie orzeczenia SN na
    > interesujący nas temat (np. "ochrona posiadania") ?
    >
    > Oczekuję odpowiedzi w rodzaju "trzeba pójść do biblioteki i... (?)"

    Biblioteka powinna być wydziału prawa jakiegoś uniwersytetu.

    Tam prosisz o wszystkie dostępne komentarze do kc, plus "system prawa
    cywilnego" (ten stary) plus "system prawa prywatnego" + pozycje które z
    katalogu wyjdą na temat ochrony posiadania.
    Potem zaczynasz czytać komentarze i te inne pozycje i wynotowujesz
    wyroki. Potem znajdujesz zielone orzecznictwo z tymi wyrokami i czytasz.
    W uzasadnieniach masz często dowołania do innych wyroków, no o zmowu je
    znajdujesz itd, itp.

    A poza tym OSNC rzeczywiście raz w roku ma indeks, więć można iw ten sposób.
    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl