    From: "Washko" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekręcone nazwisko w sądzie
    Date: 10 Feb 2007 04:02:20 -0800

    On 9 Lut, 12:09, adam158 <a...@o...pl> wrote:

    > no dobrze ale co tam stoi przeciez nie mam w domu kpc

    Art. 679
    § 1. Dowód, że osoba, która uzyskała stwierdzenie nabycia spadku, nie
    jest spadkobiercą lub że jej udział w spadku jest inny niż
    stwierdzony, może być przeprowadzony tylko w postępowaniu o uchylenie
    lub zmianę stwierdzenia nabycia spadku, z zastosowaniem przepisów
    niniejszego rozdziału. Jednakże ten, kto był uczestnikiem postępowania
    o stwierdzenie nabycia spadku, może tylko wówczas żądać zmiany
    postanowienia stwierdzającego nabycie spadku, gdy żądanie opiera na
    podstawie, której nie mógł powołać w tym postępowaniu, a wniosek o
    zmianę składa przed upływem roku od dnia, w którym uzyskał tę możność.

    § 2. Wniosek o wszczęcie takiego postępowania może zgłosić każdy
    zainteresowany.

    § 3. W razie przeprowadzenia dowodu, że spadek w całości lub w części
    nabyła inna osoba niż wskazana w prawomocnym postanowieniu o
    stwierdzeniu nabycia spadku, sąd spadku, zmieniając to postanowienie,
    stwierdzi nabycie spadku zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com