  • Data: 2007-07-24 06:16:51
    Temat: Re: przekazanie strony www czy wykup?
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > on jest wlascicielem tych plikow i tej strony i moze to sprzedac

    On jest wlascicielem pojedynczej kopii tych plikow (tworca jesli umowa nie
    byla na wylacznosc moze sprzedac to samo tylko np z inna grafika
    wielokrotnie!)
    i co najwyzej moze odsprzedac (bo do sprzedazy wielokrotnej trzeba miec
    prawa autorskie majatkowe, to jak z kopiowaniem programow)
    By utwor przeszedl na zleceniodawce wymagana jest umowa o prace, a tu raczej
    jej nie bylo.
    Tak czy siak nikt nie moze ingerowac w kod strony bez pozwolenia autora.
    Wiec jesli nawet autor odda pliki, moga byc wykorzystane _tylko_ ze
    stworzonym przez niego kodem.
    Kazda modyfikacja tego kodu czy grafik powoduje zlamanie prawa autorskiego
    (oczywiscie jesli w umowie nie ma mowy o przekazaniu kodu do ewentualnych
    modyfikacji).

    > zalezy co mowi umowa, jesli wykonanie strony internetowej to
    > mozesz spokojnie zgrac ja na plytke i dac to mu, a z nie jego serwera
    > usunac :)

    to niewiele zmieni...

    strona to program lub jak kto woli utwor wg prawa autorskiego.

    Mysle ze autor boi sie ze to co zrobil (grafiki, kod stronki) zostanie
    wykorzystane i zmodyfikowane

    Autor moze isc do notariusza i poswiadczyc np zgodnosc strony na serwerze ze
    zgodnoscia na CD i w ten sposob zabezpieczyc sie na wypadek gdyby
    zleceniodawca chcial zmodyfikowac jego kod.

    Steel