    From: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekazanie praw o programu
    Date: Tue, 07 Jun 2005 14:18:41 +0200

    marek napisał(a):
    > temat walkowany zapewne wielokrotnie, ale to co mnie nie interesuje nie
    > znalazlem w archiwum. otoz, zalozmy, ze pisze program dla firmy i zrzekam
    > sie praw autorskich majatkowych. wiadomo ze do program zdanego w dniu X
    > okrelsonego umowa, nie mam praw, oni moga go sprzedawac, zmieniac i jak sie
    > domyslam nie moge tego robic ja sam gdyz niejako naruszylbym ich prawa. a co
    tak. program (w sensie majątkowym) nie nalezy juz do Ciebie. tzn. nadal
    jestes jego autorem ale np. nie mozesz go sprzedawać.

    > jesli zmodyfikuje program pozniej, przerobie, ulepsze, rozwine i zechce
    > sprzedac komus innemu? wg mnie to juz nie bedzie produkt okreslony umowa,
    > ale inny program zbudowany z dobr intelektualnych jakie posiadam :) czy sie
    > myle?
    ale ty juz tych "dóbr intelektualnych" nie posiadasz - sprzedałes je
    przeciez pozbywajac sie majątkowych praw autroskich. Byłoby to zwykłe
    wykorzystanie części programu nie należącego do ciebie.

    Jedyne co możesz zrobić to napisac program od nowa ale tak by nie
    wykorzystywał on kodów sprzedanego programu (lub przynajmniej zeby nie
    dalo sie tego udowodnic)

    PS. Pomijam tu mozliwosc wypuszczenia przez firme Twojego programu razem
    z kodami źródłowymi na licencji umozliwiającej wykorzystanie go w innych
    komerycjnych produktach.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.