    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejęcie wierzytelności ...
    Date: Thu, 4 Dec 2003 19:54:34 +0100

> [...]
    gospodarcza)
    > - firma A popada w klopoty i nie placi za towar firmie B
    > - firma A proponuje firmie B splate zadluzenia w ratach
    > - B nie odzywa sie przez pol roku
    > - przychodzi wezwanie do A z urzedu skarbowego z informacja 'zeby A nie
    > placilo B tylko przekazal dlug do US na pokrycie naleznosci od B'
    > - w pismie wymienione jest ze 40 tytulow wykonawczych i nr spraw
    > - okazuje sie ze B nie placilo ZUS-u i podatku
    > - na pismie podana jest kwota ponad 50 krotnie wieksza niz zobowiazanie A
    > wobec B (zsumowane wszystkie tytuly wykonawcze)

    Najzwyklejsza egzekucja administracyjna przez zajecie wierzytelnosci.

    > pytania:
    > 1. w pismie US powoluje sie nie na firme B tylko na osobe fizyczna, czy
    > jest to prawidlowe?

    Tak, skoro to os fiz. prowadzaca dzialalnosc gosp. to osobiscie odpowiada za
    zobowiazania swojego przedsiebiorstwa (jednoosobowego)

    > 2. dlaczego US nie podaje prawdziwego zadluzenia tylko callkowite
    zadluzenie
    > B wobec ZUS-u (prawdopodobnie)?

    Bo nie wie ile jest A dluzne B (dowie sie dopiero z oswiadczenia jakie musi
    zlozyc A) a wie jaka kwote B zalega wierzycielowi (publicznoprawnemu) wiec
    ja podaje i do tej wysokosci A nie moze zaplacic swiadczenia do rak B

    > 3. co dalej z tym robic? (splata calkowita jednorazowa nie wchodzi w gre -
    > tylko raty) jakis szkic potepowania ..

    Organ egzek. wezwal napewno do zlozenia oswiadczenia co do wysokosci zajetej
    wierzytelnosci, jej wymagalnosci i uznania jej przez A. Jesli teraz w
    oswiadczeniu A uzna wierzytelnosc i zarazem potwierdzi ze jest ona wymagalna
    to organ egzek. wezwie do jej spelnienia. Po uplywie terminu wyda przeciwko
    A tytul wykonawczy i bedzie prowadzil egzekucje wszelkimi mozliwymi
    sposobami (zajecie rachunku, wierzytelnosci itd) oczywiscie do wysokosci
    wartosci wierzytelnosci a nie kwoty jaka B jest winien komus tam. Natomiast
    jesli A napisze w oswiadczeniu ze nie uznaje z jakis tam powodow tej
    wierzytelnosci to bedzie sobie ona zajeta, nie bedzie jej wolno zaplacic do
    rak B tylko organowi egzekucyjnemu ale organ nie bedzie mogl wydac p-ko A
    tytulu wykonawczego. Wiec jak A zechce zaplacic, to zaplaci organowi
    (jednorazowo lub w ratach), jak nie zechce to nie zaplaci nikomu (bo do rak
    B nie wolno). Oczywiscie nie nalezy liczyc ze B sie nie upomni (sadownie) o
    naleznosc a odsetki sobie biegnal, wiec lepiej placic spokojnie w ratach
    organowi egzekucyjnemu.

    > pozdr
    > Pedro
    > ps. a moze jakis prawnik by sie tym zajal? tylko kasy na to niewiele jest

    Nie widze powodu angazowania drogiego prawnika:)

    Dan.