    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejazd rowerem przez jezdnie
    Date: Sun, 30 Jul 2006 20:22:59 +0200

    W wiadomości news:44CCF441.DC39CCEA@gazeta.pl Hikikomori San
    <h...@g...pl> pisze:

    > Powinno byc prawko na rower. Inaczej robi sie bydlo.
    Widzę, żeś radykał. ;)
    Ja myślę trochę łagodniej.
    Kiedys była karta rowerowa. I niechby dalej była na jakichś zasadach, ale
    obowiązkowa tylko dla tych, co się chcą po drogach publicznych poruszać. Nie
    widzę potrzeby posiadania takiego dokumentu, jesli ktoś sobie autem rower do
    lasu albo parku samochodem zawiezie i tam będzie śmigał.
    Kwestia ubezpieczenia - można zróznicować zakres obowiązywania i kwotę, ale
    być powinno.
    Identyfikator (jako rodzaj tablicy rejestracyjnej) - żaden problem.
    Badanie techniczne - no niby powinien mieć przynajmniej do poruszania się po
    drogach publicznych. No i kontrola wyposażenia - światła, przynajmniej jeden
    sprawnie działający hamulec oraz oświetlenie.
    A tak zdroworozsądkowo to powinno się cyklistów jakąś długofalową i dotkliwą
    akcją mandatową zdyscyplinować i może by wystarczyło.

    Jotte