    From: Przemysław Bernat <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejazd rowerem przez jezdnie
    Date: Sun, 30 Jul 2006 20:18:12 +0200

    Dnia Sun, 30 Jul 2006 18:57:31 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > W sumie to sam teraz mam watpliwosci ... ale na nauce prawa jazdy mowili
    > ze rowerzysta ma :
    >
    > "Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Czyli: jeżeli rower jest już na przejeździe, to nie wolno go rozjechać, ale
    jeżeli dopiero się do niego zbliża, to można go bez obaw brać na maskę.

    Sam byłem zaskoczony, że tak jest to sformułowane. Marcin Hyła z
    pl.rec.rowery twierdzi, że jest to kuriozum w skali europejskiej. No ale u
    nas nawet władze Warszawy twierdzą, że Warsszawa, to nie wieś, by jeździć
    po niej rowerem.

    > 3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią,
    > jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi."

    No, choć tyle łaski dla cyklistów. Szkoda jeszcze, by trzeba było ustępować
    gamoniom, którzy swoimi samochodami przecinają drogi rowerowe w parku :-)

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek