    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie sprawy - po jakim czasie?
    Date: Tue, 18 Oct 2005 00:34:24 +0200

    news:dip50g$q1$1@inews.gazeta.pl...

    > Żądać zapłaty mogą w nieskończoność, przedawnienie nie powoduje że dług
    > przestaje istnieć, a jedynie daje możliwość obrony przed sądem.

    Czy to oznacza, że jeśli przed sądem ich roszczenie z powodu art. 118
    KC, zostanie odrzucone, to nadal mogą mi w nieskończoność
    słać pisemka i wydzwaniać, żeby im oddać pieniądze?
    A co jeśli po uprawomocnieniu się wyroku, zażadam zaprzestania
    przetwarzania moich danych osobowych?

    I druga sprawa, złożyłem sprzeciw do wyroku nakazowego (należność jest
    ewidentnie przedawniona), natomiast firma namolnie do mnie wydzwania i
    wysyła pisma, żeby im oddać dług. Czy nie ma na to żadnego paragrafu? Skoro
    nie mają prawomocnego wyroku, to po jakiego straszą mnie komornikiem?

    PS.: Ja przedstawia się sprawa kredytów, czy przedawnia się każda rata
    oddzielnie, czy całość roszczenia po terminie spłaty ostatniej raty?