  • Data: 2006-10-09 19:06:16
    Temat: Re: przebijane numery i nieuczciwy sprzedawca
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stella" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:58f8.00000104.452a4476@newsgate.onet.pl...
    > trzy miesiące temu kupiłam garbusa z 1959 roku. przy rejestracji okazało
    > się
    > że to składak i taką adnotację umieszczono w dowodzie. teraz pojechałam na
    > przegląd techniczny i okazało się że samochód może mieć przebite numery.
    > Jutro
    > oceni to rzeczoznawca, jesli tak sprawą zajmie się policja.
    > moje pytanie: czy mam szansę odzyskać pieniądze za samochód od
    > poprzedniego
    > właściciela, w umowie mam punkt że auto jest wolne od wad prawnych i że to
> [...]

    Witam

    Czy byla klauzula na umowie, ze sprawdzono pole numerowe przed zakupem ?

    Jezeli okaze sie, ze nastapila ingerencja w pole numerowe, to bieda.
    Prokurator zleci Policji ustalenie wlasciciela pojazdu, jezeli to oczywiscie
    bedzie mozliwe. Sprawdza takze, czy auta nie znajduje sie na liscie
    poszukiwanych - moze nie tyle auto, co sam numer nadwozia/pozdwozia :)
    Jezeli nic nie znajda, mozna podac do Sadu o ustalenie prawa wlasnosci -
    pojazd zakupiony w dobrej wierze etc. - toz nie kazdy musi sie znac na
    numerach nadwozia i nigdzie nie jest napisane, ze musi to oceniac biegly
    przed zakupem. Wtedy, z takim postanowieniem z Sadu trzeba udac sie do
    podleglego WK o wydanie decyzji o nabicie numerow nadwozia i co za tym
    idzie, ponowna rejestracje. Oczywiscie wczesniej, jak ujawni sie ze to
    "przebitka" pojazd nie zostanie dopuszczony do ruchu decyzja administracyjna
    (wszczecie, zostanie uchylona "stara" decyzja o rejestracji) oraz zazadaja
    zwrotu tablic i dowodu rej. (karty pojazdu) - ze wzgledu na to, iz pojazd
    nie moze uczestniczyc w ruchu w zwiazku z niefabrycznym numerem nadwozia.
    Jak chcesz moge Ci podac odpowiednie art. z ustawy Prawo o ruchu drogowym.
    Jak to wyglada od strony k.c - odstapienie od umowy, rekojmia etc. nie
    wiem - ale tutaj sa swietni fachowcy, wiec zapewne beda znali odpowiedz.

    W razie problemow prosze sie kontaktowac ze mna na priv, chetnie pomoge.
    Oczywiscie gratis, bo juz ktos kiedys sie mnie pytal "za ile Pan pomoze" :/

    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl