  • Data: 2019-07-26 14:37:15
    Temat: Re: prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 14:28:13 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:

    > WARTO? Czy MUSZĘ. W sumie, to o to pytalem. Podstawy prawne.

    Podstawa prawna to prawo własności/współwłasności, ew. ustawa o własności lokali.
    Oczywiście co do różnicy między montażem na części wspólnej (chyba że na framudze
    drzwi zamontujesz) a w wizjerze.
    Co do samego nagrywania to chyba wciąż nie ma na to żadnych regulacji, a miały być
    (np. zakaz nagrywania jednocześnie obrazu i dźwięku itp.) - ale też trzeba brać pod
    uwagę np. tajemnicę korespondencji.

    > tak nawiasem: przyjmujac Twoj punkt widzenia, to nie za bardzo widze roznice
    > miedzy urzadzeniem niewielkim, rejestrujacym, przymocowanym "gdzies i tuz"
    > przy framudze drzwi wejsciowych, a kamera w wizjerze...

    Heh, tu pewnie chodzi raczej o "co z oczu to z serca" ;>
    Jak sąsiad nie widzi kamery, to się nie czepi - chyba że zobaczy, że wizjer się
    zmienił i będzie złośliwie gumą do żucia zaklejał ;P
    No, może taka kamera w wizjerze ma mniejsze możliwości regulacji kąta nagrywania - i
    np. Krzysztof radził, patrząc po sobie - może naprzeciwko drzwi ma ścianę.
    U mnie np. są drzwi przeciwpożarowe i korytarz prowadzący do pozostałych mieszkań na
    piętrze - mam mieszkanie przy windzie.
    A to w sumie przy takiej kamerze w wizjerze by przeszkadzało - jasnym jest bowiem, że
    rejestracja włącza się przy detekcji ruchu i nagrywani sąsiedzi, chodzący z/dp windy,
    zajmowaliby niepotrzebnie pamięć w kamerze.