  • Data: 2023-12-03 09:30:07
    Temat: Re: prowokacja TVN - dziecko 11 lat bez kurtki
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 2 grudnia 2023 o 16:11:29 UTC+1 Krzysztof 'kw1618' napisał(a):
    > ale w TVN24 dziś o ok. 10:07 komentowali ten materiał i psychiatra Maja
    > Herman powiedziała, że ta zaaranżowana sytuacja nie była oczywista,
    > dlatego mniej ludzi zareagowało. Gdy jedna osoba bije drugą osobę to
    > jest to bardziej oczywiste.

    Użyłeś w temacie słowa prowokacja - zauważ, że w artykule tego słowa
    nie użyto, ciekawe, czy celowo (nie wiem czy pojawiło się w materiale
    filmowym i w dyskusji na antenie). To słowo źle się kojarzy, bowiem tu
    stacja TV, tam faktyczne zdarzenie losowe, ale gdzieś indziej prowokacja
    w celach przestępczych, dzieci żebrzące zawodowo, a jeżeli fałszywe
    wnuczki, to też fałszywi potrzebujący dowolnej pomocy.

    Wracając do tej "nieprowokacji", czyli "eksperymentu" - ktoś przechodzący
    mógłby wezwać policję, poinformować ochronę budynku, zrobić cokolwiek
    czego nie widać w kamerze, a co jest jakąś formą reakcji, ale póki służby
    się nie pojawią, to taka reakcja nie byłaby zauważona - no chyba że autorzy
    eksperymentu jakoś dogadaliby się ze służbami, aby ignorowały wezwania,
    tylko niby jak...

    Zresztą, w wielu dyskusjach coraz częściej czytam i na własne uszy
    słyszę coś takiego: "jeżeli masz wezwać policję, to lepiej nie rób niczego,
    a oszczędzisz sobie całego mnóstwa problemów" - i mówią lub piszą
    to ci sami ludzie, którzy potem dyskutują i lamentują na temat znieczulicy.

    Sprawa kolejne - "obiekt monitorowany", wszelkie wiszące kamery - reakcja
    ludzi na to jest prosta: "no przecież ktoś od tego jest, ogląda to i monitoruje,
    więc wszystko jest pod kontrolą"

    Pozdr-
    -Rowerex