  • Data: 2008-02-12 07:25:02
    Temat: Re: provident a BIK
    Od: Reseller <R...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 00:07, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > BIK czy BIG ?
    >
    > --
    > Rafał "SP" Gil -http://www.rafalgil.pl/
    > Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWERhttp://www.motopower.pl/
    > Części do skuterów Kaski z homologacją Części do
    motocyklihttp://www.allegro.pl/show_user_auctions.ph
    p?uid=5356008

    B - Bankowa
    I - Informacja
    K - Kredytowa

    Biuro Informacji Kredytowej (w skrócie BIK) jest to instytucja
    powołana w 1997 r. przez banki i Związek Banków Polskich w celu
    gromadzenia, przechowywania i udostępniania informacji o aktualnych
    zobowiązaniach oraz historii kredytowej klientów banków, zarówno
    indywidualnych jak i przedsiębiorców.

    Kiedy Twoje dane mogą trafić do BIK?

    REKLAMA Czytaj dalej

    W momencie składania w banku wniosku, np. kredytowego oraz po
    zaciągnięciu zobowiązania np. kredytu. Informacje dotyczące obsługi
    zaciągniętego kredytu bank aktualizuje przynajmniej raz w miesiącu,
    przez cały okres trwania zobowiązania.
    BIK nie prowadzi czarnej listy dłużników lecz jedynie informatycznie
    monitoruje sposób realizacji zobowiązań.

    Jakie Twoje dane trafiają do BIK?

    Dane identyfikacyjne oraz informacje o zobowiązaniach kredytowych,
    wskazujące m. in. stan początkowy zobowiązania, aktualny stan
    zadłużenia oraz historię kredytową w ujęciu miesięcznym.

    Jak długo Twoje dane są przetwarzane w BIK?

    Jeśli zobowiązanie spłacane jest terminowo, dane przetwarzane są w BIK
    od momentu zaciągnięcia zobowiązania do jego spłaty oraz dodatkowo po
    wygaśnięciu zobowiązania, jeśli wyraziłeś na to zgodę.
    Twoje dane mogą być przetwarzane również bez Twojej zgody przez okres
    5-letni, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
    ? nie regulowałeś zobowiązania lub dopuściłeś się zwłoki powyżej 60
    dni,
    ? po upłynięciu kolejnych 30 dni od momentu poinformowania Ciebie
    przez bank o zamiarze przetwarzania Twoich danych bez Twojej zgody, a
    mimo to nie uregulowałeś w tym czasie swojego zobowiązania.
    Jeśli zaciągnąłeś zobowiązanie przed 16.06.2005 r., tzn. przed
    nowelizacją Ustawy Prawo Bankowe, bez względu na to czy zobowiązanie
    regulowane było prawidłowo, informacje o nim będą przetwarzane do
    końca okresu dostosowawczego wskazanego przez Ustawę Prawo Bankowe,
    czyli do 15.06.2008 r.