    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o porade jak to ugryzc
    Date: Thu, 12 Jan 2012 18:34:50 +0000 (UTC)

    Krzysiek wrote:

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale zrozum to, że - po pierwsze - w mocy prawa gmina ma obowiązek
    > dowożenia takich dzieci do szkół (nawet nie najbliższych). Nawet
    > jeśli jest tylko jedno dziecko musi być zapewniony kierowca +
    > samochód + opiekun. Po drugie - to rodzic decyduje, czy dowozi sam,
    > czy gmina. Po trzecie - jesli rodzic dowozi sam (przy istniejącym
    > dowozie gminy) to w mocy prawa gmina ma zwrócic rodzicowi koszt
    > dowozu i nawet koszt opiekuna na czas przewozu dziecka. Po czwarte -
> [...]

    Dwie sprawy:
    1. Wójt ma zwrócić koszt transportu i WYKWALIFIKOWANEGO opiekuna.
    Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym to zupełnie co innego niż
    kierowca gimbusa. Znaleźć takowego opiekuna (najlepiej z sąsiedniej
    gminy, z Twojej żaden nauczyciel, bo to będzie prawdopodobnie
    nauczyciel, nie będzie chciał podpadac wójtowi), poprosić o ofertę na
    piśmie. Przedstawić wójtowi tę wycenę.

    2. Wydrukować tę opinię prawną, którą znalazłeś, z zaznaczeniem źródła
    i przedstawić wójtowi. Na 95% urzad gminny korzysta z tego
    oprogramowania i się trzymają tego co tam znajdą. Zagrozić pozwem i
    powinni zmięknąć.

    Ze swej strony mogę tylko wyjaśnić, że jeśli autorka napisała "wydaje
    się", to jest tylko jej opinia, a nie wynika to wprost z konkretnego
    przepisu.

    --
    Pozdro
    Massai