  • Data: 2005-04-13 21:11:45
    Temat: Re: prosba o opinie
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > prokuratura
    > mowi, ze po przyznaniu sie (nic nie pamietam ale sie przyznalem) i oddaniu
    > sie
    > dobrowolnie karze bedzie umorzenie warunkowe.

    I pewnie będzie. O warunkowym umorzeniu postepowania może zdecydować także
    sąd.

    > po 2 miesiacach przychodzi
    > zawiadomienie o umorzeniu dochodzenia z powodu braku dowodow.

    Widać, że prokurator chciał ci jeszcze bardziej pójść na rękę...

    > straz miejska
    > sie odwoluje i teraz przychodzi zawiadomienie o przekazaniu aktu
    > oskarzenia do
    > sadu.

    ...ale mu się nie udało.

    > 1) co teraz (teoretycznie i realnie) mi za to grozi?

    Na pierwszej rozprawie przyznaj się do winy (nie zasłaniaj się niepamięcią
    czy alkoholem), wyraź skruchę i przeproś poszkodowanych, przedstaw swoją
    sytuację (student, brak konfliktów z prawem) i okoliczności, które
    przekonają sąd, że nie popełnisz takiego czynu w przyszłości a następnie
    poproś o warunkowe umorzenie postępowania. Ubierz się skromnie i schludnie,
    bądź speszony i zawstydzony.

    > 2) ile kosztuje porada u prawnika?

    100-200zł, nie dowiesz się wiele więcej.

    > 3) czy powinienem wynajac prawnika?

    Ja bym zaryzykował i nie wynajmował. Natomiast prawnik na pewno nie
    zaszkodzi.

    Pozdrawiam,
    Beniamin