  • Data: 2003-06-27 21:38:58
    Temat: Re: prokurent w sp zoo
    Od: "Dodo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> napisał

    > wiem ze wszelkie ograniczenia prokury nie wywieraja skutkow w stosunku do
    os
    > trzecich ale do zbycia nieruchomosci potrzebne jest wyrazne upowaznienie a
    > poza tym czy konieczna tu byla uchwala zgromadzenia wspolnikow -art. 228
    pkt
    > 4 ksh ?

    Rany julek !!! A co robił notariusz ? Aż mi się nie chce wierzyć że któryś
    mógł coś takiego puścić. Nie dość że nie zażądał uchwaly wspólników
    (wspomniany przez Ciebie art.228 ) to przecież powinien zażądać
    sporządzonego w formie aktu notarialnego pełnomocnictwa szczególnego,
    upoważniającego do zbycia udziałów w nieruchomości należącej do spółki
    (rozumiem że takowego pełnomocnictwa nie było). Natomiast co do skutków, to
    radzę zapoznać się z wyrokiem Sądu Najwyższego z 17.12.1985r. sygn. akt III
    CRN 395/85.
    Aha jeszcze jedno - czy spółka zajmuje sie profesjonalnie obrotem
    nieruchomościami ?
    pozdr.
    Dodo