  • Data: 2009-10-23 08:37:45
    Temat: Re: produkcja i sprzedaż energii
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb pisze:
    [...]
    > Poza tym wlasna elektrownie wodna mozna zbudowac samemu:) byle miec
    > znajomego na "kolei" ;)) dostep do spawarki, tokarki. To tylko turbina,
    > magnes i set metrow zwoju drutu:))) A do zrobionego stawu na poczet
    > elektorwni (zima) wrzucic troche pstragow to i rozrywka bedzie:)

    Hmmm, nie pamietam gdzie ale na jednej z grup bylo cos o wodnych
    elektrowniach i nawet sprawdzalem, ze w stosunku do stanu sprzed IIWS
    dzis mamy ich zaledwie ok 10% co zaspokaja 7% zapotrzebowania krajowego.
    Dla porownania, najwiekasza elektrownia Swiata zaspokaja 90%
    zapotrzebowania w energie Paragwaj i to na 8 turbinach bo drugie osiem
    zasila Brazylie.
    Masz racje ze wodna elektrownia to prosta w budowie i wydajna ale....
    no wlasnie. Ze wspomnianej dyskusji wynikalo, ze fiskus i prawo jest tak
    dowcipne, ze budowniczemu lokalnej hydroelektrowni wszyskiego sie
    odechce. Podobno tak wytworzony prad musi najpierw zasilic siec krajowa
    a wlasciciel jak kazdy z nas nie jest podlaczony do wlasnej elektrowni a
    do sieci krajowej i placi dalej tyle ile licznik wykreci.
    Na zachodzie jest (tez uzyje podobno) odwrotnie. Mam elektrownie i
    zaspokajam swoje potrzeby a nadwyzke sprzedaje do sieci krajowej.
    Ja w tym miejscu podepne sie do watku z pomyslem i odpowiedz fachowcow
    co w przypadku hydroelektrowni przenosnej/przewoznej. Mala turbinka na
    plywakach wrzucona do rzeki, zasili mi jakies swiatelko do namiotu, tv
    czy radia ale nie wiem co sie stanie, gdy ktos mnie namierzy? ;)

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/