  • Data: 2008-08-28 14:23:28
    Temat: Re: problem z zakupem na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Aug 2008, basti78 wrote:

    > sprzedajacy odmowil wykonania dla mnie kopii paragonu,

    Bo też wymagasz rzeczy niemożliwej.

    > wiec na pewno nie dali wszystkiego do US

    Czy Ty wiesz aby jak działa kasa fiskalna???
    Moduł pamięci, przechowujący operacje, jest ZAPLOMBOWANY!
    Właśnie po to, żeby od *każdej sztuki paragonu* został
    odprowadzony podatek.
    Jakby sprzedawca wydał Ci kolejny paragon, to byłoby to
    traktowane tak jak zwyczajna kolejna sprzedaż! (i podatki
    do popłacenia).

    > czy to w swietle prawa nie jest wystarczający dowód sprzedazy? czy musi to
    > byc magiczny świstek zwany paragonem?

    Już wiesz że nie.
    Natomiast paragon byłby niezbędny w razie zwrotu towaru.
    Zwrotu, czyli jakby sprzedawca miał oddać pieniądze.
    Prawdę mówiąc widziałem opisy że akceptowany bywa zestaw
    papierków z oświadczeniem nabywcy (że oddaje zepsute, że
    paragon zgubił itepe), niemniej przy wymianie jest to
    sprawa uboczna.

    BTW: taki tani aku do telefonu też niedawno reklamowałem,
    ale paragon przezornie miałem ;)

    pzdr, Gotfryd