  • Data: 2005-06-05 15:16:06
    Temat: Re: problem z wypelnieniem weksla
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d7v3qo$bab$1@news.onet.pl...

    > Czyli twierdzisz, że nie można zawierać "umów wekslowych"
    określających
    > warunków, kiedy weksel może być wypełniony?

    Nie twierdzę, ze takich warunków nie mozna wpisywać w treść weksla, a
    rewers weksla, to nadal weksel.

    > Dyskutujemy o tym gdzie taka umowa może być zamieszczona. Moim zdaniem
    może
    > być ona nawet na tej samej kartce co weksel, ale poza jego treścią
    (poza
    > obszrem obejmowanym przez podpis wystawcy). W tym przypadku warunek
    > bezwarunkowości zapłaty będzie spełniony (wszak na wekslu napisze:
    "zapłacę
    > za ten weksel" bez podawania warunków).

    Tak, jak napisałem na początku, fizycznie to na jednej kartce może być.
    Ale do sądu musi trafić osobno, czyli należy odciąć. Powyższe wynika z
    art. 2 prawa wekslowego w związku z art. 1.2. Bowiem umieszczenie umowy
    wekslowej de facto spowoduje, ze w wekslu znajdą się warunki płatności.