  • Data: 2008-08-13 11:56:49
    Temat: Re: problem z rejestracja auta
    Od: b...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    > przyzwyczajony do
    > polskich realiów byłem przekonany że w umowie musi być ta sama osoba co
    > w dowodzie rejestracyjnym. Handlarz przekonywał mnie że u Niemców jest
    > zasada inna i że liczy się "brief" w ręce.

    Tu handlarz mial akurat racje - w niemczech rzeczywiscie liczy sie breif -
    karta pojazdu i koniec. Ludzie trzymaja to w sejfach :)
    Ale tu nie chodzi o prawo niemeickie tylko polskie - i powiem ci ze ja tez
    bylem zaskoczony, ale pani w okienku nie interesowalo czy sie ludzie zgadzaja
    na briefach i umowie.
    I prawde mowiac nie wiem czemu, no ale tak jest i mniejsza o to.

    >        W przypadku drugiego samochodu umowę spisałem z handlarzem u siebie w
    > domu. Ten wręczył mi niemieckie dokumenty wśród których nie było umowy
    > kupna. Tym razem sam załatwiłem wszystkie formalności, także i tu nikt
    > nie robił żadnych problemów.

    No a tym mnie zaskoczyles!! Bo to znaczy ze ta umowa w ogole nie powinna byc
    potrzebna. Mozesz mi jeszcze powiedziec jakie to jest miasto ??