  • Data: 2008-08-13 10:08:00
    Temat: Re: problem z rejestracja auta
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    b...@i...pl pisze:

    > Pani w "okienku" twierdzi ze auta sie zarejestrowac nie da bo jest jedna wada;
    > jeden z dokumentow niezbednych podobno, tj umowa niemiecka jest kopią a nie
    > oryginalem (bo polak handlarz kupil auto u kogos w niemczech - na co jest
    > umowa, a nastepnie nam sprzedal podpisujac z nami polska umowe).
    > Ta kopia, to nie ksero, tylko strona kopii z samokopiujacego sie gotowego
    > niemieckiego formularza. Czyli ze tak powiem "oryginalna kopia".

    Hmm, nie znam styku polsko-niemieckiego prawodawstwa w tym zakresie. Ja
    jednak kupowałem dwa samochody ściągane z Niemiec i w obu wypadkach
    umowa była sporządzona z inną osobą niż wymieniona w "briefie". W
    pierwszym wypadku miałem poważne wątpliwości, bo przyzwyczajony do
    polskich realiów byłem przekonany że w umowie musi być ta sama osoba co
    w dowodzie rejestracyjnym. Handlarz przekonywał mnie że u Niemców jest
    zasada inna i że liczy się "brief" w ręce. Nie wierząc mu, kazałem mu
    załatwić formalności w Polsce za co zapłaciłem. Rejestracja odbyła się
    bez żadnego problemu.

    W przypadku drugiego samochodu umowę spisałem z handlarzem u siebie w
    domu. Ten wręczył mi niemieckie dokumenty wśród których nie było umowy
    kupna. Tym razem sam załatwiłem wszystkie formalności, także i tu nikt
    nie robił żadnych problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio