  • Data: 2008-10-24 15:33:14
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Oct 2008, Meehoo wrote:

    > To skrzyżowanie jest źle oznakowane, albo czegoś brakuje na Twoim
    > rysunku.

    Moim zdaniem skrzyżowanie, takie bez świateł, na którym są
    cztery wjazdy i tylko na jednej drodze znak STOP nie jest
    źle oznakowane.
    Jest oznakowane zaskakująco dla kierowców którzy nie myślą
    nad tym, że JEŚLI wjazd z przeciwka RÓWNIEŻ jest podporządkowany,
    to powinni RÓWNIEŻ widzieć tam STOP.
    A skoro STOP jest na jednym z wjazdów, to mamy skrzyżowanie
    z trzema wjazdami równorzędnymi i jednym podporządkowanym.

    Co tu jest dziwnego?
    Wiem co niektórym powoduje "dziwność" - oczekiwanie, że na
    skrzyżowaniu ma występować "ciągłość drogi", ale IMVHO
    z zadnego przepisu takie domniemanie nie wynika a skrzyżowanie
    z 3 lub 5 wjazdami dobitnie wyjaśnia, że NIE WOLNO domniemywać
    iż "drogi przechodzą przez skrzyżowanie na wylot".
    Z przepisów można dedukować że MOŻE ISTNIEĆ droga, która
    zachowuje "ciągłość z pierwszeństwem przez skrzyżowanie".
    Ale nie musi.
    A STOP przed skrzyżowaniem oznacza (jest odrębny zapis!)
    że dotyczy JEZDNI (a nie drogi) przed którą stoi ten pod STOPem :D

    pzdr, Gotfryd