  • Date: Sun, 14 May 2006 21:15:00 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z mianowaniem na nauczyciela kontraktowego

    On 2006-05-13 19:35, Jacek wrote:
    > Moi Drodzy
    >
    > Moja znajoma ma następujacy problem:
    >
    > Pracuje w szkolnictwie od 7 lat. W 2001 roku dyrektor szkoły awansował ją do
    > stopnia nauczyciela kontraktowego. Obecnie od dwóch lat prowadzi procedure
    > zmierzjąca do uzyskania tytułu nauczyciela mianowanego.
    >
    > Ostatnio ktos z kuratorium uznał że nie może tego dalej robić ponieważ
    > stopień nauczyciela kontraktowego został przyznany bezprawwnie. Chodzi o to
    > że podono jest rozporządzenie w świetle którego do 6.04.2001 nauczyciele
    > którzy uzyskałi wykształcenie pedagogiczne automatycznie byli awansowani na
> [...]

    Sprawdzić, kiedy znajoma obroniła pracę dyplomową. Uprawnienia bowiem
    posiada się od momentu uchwały komisji dyplomującej, a nie od momentu
    podpisania dyplomu -- co następuje zwykle po paru miesiącach.
    Wynająć (dobrego) adwokata.
    Ponadto w kuratorium, jak zwykle, nie znają postępowania
    administracyjnego. Przede wszystkim do mianowania nauczyciela na wyższy
    stopień awansu zawodowego organ prowadzący nie ma prawa sprawdzać czy
    poprzednio wydana decyzja była decyzją zgodną z prawem. Raz, że takich
    uprawnień nie ma w karcie nauczyciela, dwa, że domniemywa się, że
    poprzednio wydane decyzje administracyjne są prawidłowe. Jeśli organ
    powziął wątpliwości, co do prawidłowości decyzji o nadaniu stopnia
    nauczyciela kontraktowego, to powinien spowodować wszczęcie postępowanie
    w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji o którym mowa w art. 156 i
    nn. kpa. Jednakże, nie można stwierdzić nieważności decyzji, jeżeli owa
    decyzja spowodowała nieodwracalne skutki prawne. Moim zdaniem takie
    nieodwracalne skutki prawne nastąpiły.
    Wreszcie, należy pamiętać, że w wypadku gdyby wszystkie środki obronne
    zawiodły i Twoją znajomą przywrócono do stopnia nauczyciela stażysty, to
    zasadnym jest żądaniem od organu prowadzącego odszkodowania w
    wysokości co najmniej równoważnej różnicy pomiędzy wynagrodzeniem
    nauczyciela stażysty, a wynagrodzeniem nauczyciela mianowanego --
    albowiem szkody zostały poniesione przez Twoją znajomą powstały w wyniku
    czynności organu samorządowego -- art. 417 kc.

    Przede wszystkim nie przejmować się. ZNACZNIE więcej kłopotów z tego
    powodu mieć będzie kuratorium niż Twoja znajoma. W szczególności nie
    powinna ona ponieść kosztów finansowych.

    Pozdrawiam,
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have