    From: "Dran" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z licencją programu
    Date: Mon, 1 Sep 2003 23:36:54 +0200

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk" <t...@p...onet.pl.ZAMIEN_ulu_NA_ala>
    napisał w wiadomości news:bj02pf$r0f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Tworzę program komputerowy w pewnym darmowym środowisku
    > programistycznym. Licencja tego środowiska kategorycznie zabrania
    > przyjmowania jakichkolwiek korzyści majątkowych z tytułu dystrybucji
    > stworzonego programu - można jedynie rozdawać kopie za darmo. To nie
    > problem bo mój program jest darmowy.
    >
    > Problemem jest to że w licencji środowiska progamistycznego jest
    > napisane że "efekty pracy" (czyli w tym przypadku mój program) nie mogą
    > być wykorzystywane w celach komercyjnych. Dokładnie jest napisane coś
    > takiego, że jeśli zezwalam na komercyjne wykorzystywanie mojego programu
> [...]

    Prawnikiem to ja nie jestem, ale na moj rozum to tak srednio z ta
    zgodnoscia. Znaczy sie, Ty nie zezwalasz, wiec jestes czysty i raczej nie
    bedziesz musial kupowac srodowiska programistycznego. Za to osoba
    korzystajaca z Twojego programu, niezgodnie z licencja (czyli komercyjnie),
    bedzie musiala poniesc konsekwencje. I niezaleznie od tego jak smieszna
    grzywne ustalisz, podpadnie takze pod polskie prawo, ktore kary wymierza
    chyba nieco surowiej, chociaz dokladnie sie nie orientuje ;).

    Pozdrawiam
    Dran