  • Data: 2006-09-07 20:08:42
    Temat: Re: prawo prasowe
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KeiCi napisał(a):
    > Witam
    >
    > Nurtuja mnie kilka pytan z tym zwiazanych:
    > - czy "gazetka bazplatna" wydawana co miesiac podlega
    > pod te ustawe?

    Teoretycznie tak, ale... W zasadzie w takim przypadku można powiedzieć,
    że zależy to od decyzji wydawcy, chociaż formalnie obowiązek istnieje.
    ALe zawsze można z tego zrobić biuletyn samorządowy albo coś innego.

    > Jezeli tak:
    > - czy wymaga rejestracji wydawanie takiego pisma i
    > jak sprawdzic czy zostalo zarejestrowane?

    W przypadku rejestracji wydawca jest obowiązany podawać numer indeksu.
    Dodatkowo w sądzie wojewódzkim jest prowadzony rejestr wydawnictw.

    > - z jakiego "urzedu" sa scigane uchybienia w dostosowaniu
    > sie do tej ustawy?

    Art. 45 Prawa prasowego - Kto wydaje dziennik lub czasopismo bez
    rejestracji albo zawieszone - podlega grzywnie albo karze ograniczenia
    wolności.

    Brak przepisów wykonawczych, więc nie za bardzo wiadomo, kto ściga.
    Pewnie prokuratura.

    M.