eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo pracy - czy pracodawca może nie zgadzać się na termin urlopu › Re: prawo pracy - czy pracodawca może nie zgadzać się na termin urlopu
    Date: Thu, 07 Apr 2011 13:32:24 +0200
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy - czy pracodawca może nie zgadzać się na termin urlopu

    Użytkownik anonimowy tchórz napisał:
    > Witam
    >
    > Mam zatrudnienie o pracę i przysługujący wymiar urlopowy 16 dni do końca
    > roku.
    > Zadeklarowałam z ponad trzymiesięcznym wyprzedzeniem termnin
    > wykorzystania urlopu (w wielkości 10 dni roboczych, obejmującym 14 dni
    > ciągłych).
    >
    > Pytanie: Czy że pracodawca może się nie zgodzić na taki wymiar, z powodu
    > że blisko terminu wydania w harmonogramie (jednego z wielu w ciągu roku )?
    >

    > W prawie pracy mowa jest o 'szczególnej sytuacji' niezgadzania się.
> [...]

    z jednej strony generalnie to pracodawca udziela urlopu, ale na wniosek
    pracownika

    z drugiem ma w ciągu roku zaplanować dla niego jeden ciągły 14 dni w
    harmonogramie

    z trzeciej nie wiadomo co zrobić jak strony nie mogą się dogadać co do
    terminu,
    jedyny jasno określony moment to koniec pracy u pracodawcy i obowiązek
    wykorzystania urlopu w ostatnich dniach jak pracodawca tak chce

    z czwartej pracodawca ma prawo odwołać urlop z powodu ważnej przyczyny

    więc jak zwykle, albo się dogadacie albo pójdziecie do sądu gdzie babka
    będzie na dwoje wróżyć komu przyzna rację