    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kami <K...@j...net>
    Subject: Re: prawo poczty poslkiej?????????????
    Sender: Kami <K...@j...net>
    Date: Wed, 22 Jan 2003 20:19:46 +0100

> [...]
    > Posted At: Tuesday, January 21, 2003 1:33 PM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: prawo poczty poslkiej?????????????
    > Subject: prawo poczty poslkiej?????????????

    > witajcie ma kolejny problem
    > poszedlem na poczte wyslac polecony w kopercie z "babelkami"
    > pani zza okienka zapytala, co jest w srodku ja na to
    > korespondencja; ona ostatecznie nie uwierzyla i chciala to
    > otworzyc ale mi sie zdaje ze nie ma prawa tym bardziej jak
    > polecony ma pobranie to mogl bym od niej po otwarciu zazadac
    > kwoty pobrania ze naruszyla zawartość i drugie pytanie czy ma

    Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r.w sprawie
    warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym (Dz.
    U. Nr 40, poz. 173):
    § 8. 1. Podmiot przed przyjęciem do przewozu i doręczenia przesyłki może
    zażądać od nadawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy zawartość i
    zabezpieczenie wewnętrzne odpowiada warunkom określonym w
    rozporządzeniu.
    § 8. 2. Po przyjęciu przesyłki podmiot może dokonać sprawdzenia, o
    którym mowa w ust. 1, pod warunkiem, że otwarcie przesyłki nastąpi w
    obecności nadawcy. Jeżeli wezwanie nadawcy nie jest możliwe lub nie
    stawi się on w wyznaczonym terminie, przesyłkę inną niż list otwiera się
    w obecności co najmniej dwóch pracowników i wynik sprawdzenia zamieszcza
    się w protokole.

    > ps. fakt faktem w kopercie byla cd - czyli niby "wartosc
    > handlowa" i powinno isc paczka ale odpowiedzcie

    To samo rozporządzenie: § 22. Listy, z wyjątkiem listów wartościowych,
    oraz druki nie mogą zawierać monet, banknotów, papierów wartościowych,
    wartości dewizowych, platyny, złota, srebra, wyrobów jubilerskich,
    kamieni szlachetnych i innych przedmiotów wartościowych.
    Z tego, co wiem, CD może być traktowany jako 'wartość handlowa', a więc
    nie można tego wysyłać zwykłym listem poleconym. I do tego się to
    sprowadza.

    --
    Kami