  • Data: 2004-11-24 19:57:19
    Temat: Re: prawo jazdy-zdane ale nie wydane...co na to policjant???
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Realista" <r...@s...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:co2cul$4fc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mandat za jazde bez dokumentu potwierdzajacego posiadanie uprawnien do
    > kierowania pojazdem
    Czy jeśli ktoś prowadzi po pijaku, zostanie zatrzymany przez Policję i
    przebadany homologowanym alkomatem - policja stwierdzi stan nietrzeźwości,
    zatrzyma prawo jazdy i skieruje sprawę do prokuratury to czy jeśli taki
    zawodnik, który jest w sprawie jedynie podejrzanym nadal jeździ (pomijając
    jazdę bez dokumentu) popełnia wykroczenie? Czy jeśli spowoduje wypadek, to
    Zakład Ubezpieczeń ma regres do kierującego? Przecież ma uprawnienia.

    Idą za ciosem, mając zakaz prowadzenia pojazdów nadam ma się uprawnienia,
    natomiast po przekroczeniu 24 punktów karnych (odpowiednio 20) uprawnienia
    są cofane - był przypadek, że gość przekroczył 24 punkty, jeno o tym nie
    wiedział, gdyż policjant nie zatrzymał kierowcy prawa jazdy - niczego nie
    świadom biedak, zdarzyło się, spowodował stłuczkę - tu Ubezpieczyciel OC
    wyskoczył z regresem do sprawcy (bez uprawnień). Sprawca wytoczył powództwo
    pko. Skarbowi Państwa - dalej nie śledziłem.

    (wygłaszane przeze mnie sądy są moimi przekonaniami - nie sprawdzałem w
    przepisach - tak mi się jeno wydaje).
    p.
    W,