    From: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy - rower
    Date: Mon, 01 Mar 2004 21:06:00 +0100

    On Mon, 01 Mar 2004 19:54:01 +0100, Wojtek wrote:

    > Decyzje dostalem dzisiaj 1 marzec 2004, ze wyrok zostal wydany 29
    > stycznia 2004.
    > Na kopercie jast data nadania 17 luty 2004 W pouczeniu napisane jest ze
    > przysluguje mi 7 dni na zlozenie odwolania, z tym ze zaznaczone jest ze
    > okres siedmiu dni liczony jest od daty wyroku (29 styczen 2004) cytat :
    > " oskarzonemu i oskarzycielowi przysluguje prawo wniesienia sprzeciwu do
    > sadu, ktory wydal wyrok nakazowy, w terminie zawitym (tj.
    > nieprzekraczalnym) 7 dnin od dnie tego wyroku (art.506 paragraf 1 kpk).

    BZDURA! Jakiś niedouczony asesor pisał nakaz albo jeszcze jakaś
    pani z sekretariatu.

    Oto co mówią powołane przepisy:
    "Art. 506. § 1. Oskarżonemu i oskarżycielowi przysługuje prawo wniesienia
    sprzeciwu do sądu, który wydał nakaz karny, w terminie zawitym 7 dni
    od _doręczenia_ nakazu.
    § 2. Prezes sądu odmawia przyjęcia sprzeciwu, jeżeli został
    wniesiony po terminie lub przez osobę nieuprawnioną.
    § 3. W razie wniesienia sprzeciwu nakaz karny traci moc;
    sprawa podlega rozpoznaniu na zasadach ogólnych."

    Czyli możesz wnieść sprzeciw. A ja bym się jeszcze poskarżył do prezesa
    sądu na nieprawidłowe pouczenie.

    --
    Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu
    d...@N...pl | Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu