    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do spadku
    Date: Mon, 7 May 2012 10:15:41 -0700 (PDT)

    > Z tego sie dowiesz kto odziedziczyl, co sie działo z nieruchomosciami i
    > czy wszystko było ok. Jesli tak, to na tym sprawa sie konczy. Ojciec np.
    > mógł bratu nieruchomosc darować. mial prawo.

    mógł, gdyby nie figurował jako zaginiony, myślę, że gdyby przy sprawie
    spadkowej lub wcześniej jego brat przedstawił jakikolwiek dokument z
    jego podpisem, jakąś umowę między nimi, to jego status zmieniłby się
    diametralnie, a łapę położyłby na majątku komornik, ot choćby za
    niepłacenie alimentów...

    > pozostaje ewentualnie sprawa zachowku.

    to się należy chyba jak psu buda...

    > jesli ktos natomiast cos nakrecil to bez prawnika ciezko ci to bedzie
    > odkrecic. Z drugiej strony zreszta po co? Dla kasy?

    gdyby wszystko było, jak przez lata, czyli ojciec poszedł w świat i
    słuch o nim zaginął to bym odpuścił, a wraz z aktem jego zgonu
    dowiedziałem się, że miał cały czas w tajemnicy kontakt z bratem,
    dziadkami, a oni nigdy nie puścili pary z ust, ani sami nie poczuli
    się do pomocy matce wychowującej samotnie dziecko ich syna, gdybym to
    wiedział wcześniej (gdyby matka wiedziała) nie mielibyśmy skrupułów
    ciągnąć alimenty od nich... poza tym dziadkowie widywali się ze mną
    często, stosunki między nami były dobre, aż do ich śmierci, nie chce
    mi się wierzyć, że dopuścili do tego, że z ich spuścizny nic dla wnuka
    świadomie, nie zostawili, syna mogli uważać za chuja, ale raczej nie
    mnie... jeszcze bardziej mnie to boli, gdy mam już własne dzieci...
    bardzo mnie też boli fakt, że w mojej rodzinie nie zostaną pamiątki,
    które przechodziły przez pokolenia do kolejnych "dziedziców", fakt
    mające sporą wartość materialną, ale przede wszystkim sentymentalną,
    symboliczną...
    a co do przekrętów stryja to wszystko możliwe, jakoś po śmierci
    dziadków nagle zerwał kontakty, jakby chcąc uprawdopodobnić przy
    sprawie spadkowej, że nic mu o bracie i jego potomkach (czyli
    udziałowców w spadku) nie wiadomo i tu może być haczyk na gościa...
    znalazłem już prawnika, z opinii dosyć zawzięty :-), zazwyczaj takie
    sprawy, gdzie ktoś coś zakombinował, zataił rozwiązuje bez sądu,
    przedstawiając propozycję nie do odrzucenia...:-) ale jeszcze przed
    spotkaniem mam zamiar sprawdzić to o czym pisałeś, potem umówić się ze
    stryjem i poznać jego wersję, może też da mi do wglądu jakieś
    dokumenty... chociaż może niech prawnik z nim 'profesjonalniej'
    pogada, ja jeszcze coś spalę, albo po prostu w mordę mu dam...:-)

    pozdrawiam
    s_13