    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do miejsca parkingowego
    Date: Fri, 23 Jun 2006 19:32:25 -0500

    Przemek wrote:
    > Zamierzam nabyc miejsce parkingowe na osiedlu. Standardowo jest ono
    > sprzedawane przyrzeczeniem sprzedazy o tresci:
    >
    > "Kupujacemu przysługiwało bedzie prawo do wyłącznego korzystania z miejsca
    > postojowego o numerze .... zlokalizowanego na terenie wyodrebnionej
    > geodezyjnie działki gruntu. "
    >
    > Natomiast mi proponuja sprzedaz z zapisem:
    >
    > "Strony zgodnie postanawiają, że Kupującemu
    > przysługiwało będzie prawo do wyłącznego
    > korzystania z naziemnego miejsca parkingowego,
    > oznaczonego nr "
    >
    > Jest tutaj wiec roznica. Czy dobrze rozumiem, ze w pierwszym przypadku
> [...]
    Nie. A nie w jednym ani w drugim przypadku niczego nie kupujesz w sensie
    ziemi.
    Ziemia i cały parking pozostaje własnością tego, którego jest teraz.
    Czyli najprawdopodobniej w ułamkowej cześci do każdego z was a zarządza
    tym wspólnota i przychód z miejsc parkingowych jest przychodem
    wspólnoty. Poszukaj gdzieś uchwyły wspólnoty na temat przeznaczenie
    działki o numerze geodezyjnym xyz. Mysi być, bo zarząd nie mógł tego
    zrobić bez walnego zgromadzenia mieszkańców.
    To co płacisz, to równie dobrze możnaby nazwać zapłatą za zarezerwowanie
    miejsca.
    Tak samo jak czasami można spotkać zarazerwowane miejsca na parkingach
    wielopoziomowych np.
    Płacisz za rezerwację i przywilej parkowania w tym miejscu.
    Właścicielem tego nigdy natomiast nie będziesz.

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia po co była ta zmiana w treści umowy.