eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo autorskie a zdjęcie Ołtarza Wita Stwosza do celów komercyjnych › Re: prawo autorskie a zdjęcie Ołtarza Wita Stwosza do celów komercyjnych
  • Data: 2006-10-14 12:41:20
    Temat: Re: prawo autorskie a zdjęcie Ołtarza Wita Stwosza do celów komercyjnych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.10.2006 Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:
    > No właśnie - OP pisze o zdjęciach a wy dyskutujecie o prawach majątkowych
    > do ołtarza. A ja jakoś nie mogę załapać gdzie prawa autorskie moje
    > jako fotografa łączą się z prawami autora rzeźby (zakładając że współczesna

    No bo należy rozróżnić:
    1) prawa autorskie do wykonanych zdjęć (o ile uznamy je za utwór
    w rozumieniu PA)
    2) prawa autorskie do obiektu fotografowanego z związanego z
    jego rozpowszechnianiem.

    W pierwszym przypadku nie ma o czym dyskutować skoro rozpatrujemy sprawę z
    p. widzenia autora tych zdjęć. W drugim, prawa majątkowe (a więc m.in. do
    rozpowszechniania) już dawno wyglasły, więc też nic nie stoi na
    przeszkodzie.

    > i art 36 jeszcze nie działa). Khampel pisał o różnych obiektach więc
    > może się zdarzyć że sfotografuje też coś współczesnego...

    Pisał o obiektach historycznych.

    --
    Marcin