  • Data: 2009-10-13 15:33:44
    Temat: Re: prawo autorskie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:cuncq6-544.ln1@ziutka.router...

    > Art.115 u.2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania
    > nazwiska lub pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w
    > postaci opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca
    > taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    >
    > Nie trzeba usuwać podpisu aby spełnić przesłanki karalności.

    Oczywiście masz rację. Z tym, że z początkowych przepisów Prawa Autorskiego
    wynika, że autor sam może podjąć decyzję, by rozpowszechniano utwór
    anonimowo. Tak więc jeśli go w takim stanie rozpowszechnia, to zasadniczo
    można przyjąć to jako domniemaną wolę i podpisu tego nie umieszczać.
    natomiast jeśli puści w obieg z podpisem, to w wypadku jego usunięcia już
    żadnej wątpliwości być nie może.

    > Nie widzę takiego zamiaru:
    > "Robiłam trochę zdjęć i wysłałam je znajomym. Ci umieścili je w swoich
    > profilach w różnych forach (nasza klasa itp.)."

    Pytanie, czy - teoretycznie - mam prawo rozsyłać cudze zdjęcia bez zgody
    sfotografowanej osoby. Oczywiście, w życiu codziennym nikt sobie takimi
    pierdołami głowy nie zawraca. Sam nieraz robię fotki na imprezach i potem
    je wszystkim uczestnikom rozsyłam bez skrupułów. Ale już w kronice
    dostępnej na witrynie naszej organizacji nie odważyłbym się umieści fotki
    przedstawiającej osobę bez co najmniej ustnej jej zgody.