  • Data: 2019-05-29 07:53:06
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Gdyby ksiądz dopuścił się przestępstwa podczas zajęć religii
    > organizowanych przez Kościół, to Kościół by za to odpowiadał cywilnie.
    > Ale jeśli czyni to jako nauczyciel, to fakt, że jest księdzem nie ma
    > większego znaczenia, bo odpowiada szkoła.
    >
    > Teraz pozostaje pytanie, na ile to, co robi ksiądz poza terenem kościoła
    > i w trakcie czynności niezwiązanych z posługą kapłańską, ma związek z
    > Kościołem. Nie twierdzę, że nie ma, ale w każdym razie nie jest to
    > oczywiste i wymaga zbadania każdego przypadku z osobna. Nie można a'
> [...]

    Zaraz, zaraz. To się kupy nie trzyma.
    Czyli jak ksiądz nie zgwałcił dziecka podczas mszy, albo podczas chrztu,
    tylko przed, albo po, to wszystko w porządku? Można powiedzieć, że
    zrobił to nie w ramach kościoła?
    To ksiądz jest księdzem tylko w trakcie posługi kapłańskiej, a nie całą
    dobę?
    Dziwne, że jeszcze nie wpadli na to, że celibat ich też obowiązuje tylko
    podczas posługi kapłańskiej.

    I co z tymi na etatach w urzędach i szpitalach? Dlaczego etat, a nie
    umowa-zlecenie na pół godziny, gdy chory pacjent wezwie go na pół
    godziny posługi?

    Pozdrawiam
    Piotr