    Subject: Re: prawa dwa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ceaceda$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ceadda4$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 26 May 2019 23:58:54 +0200

    W dniu 26.05.2019 o 20:40, Shrek pisze:

    > Np ponoć - biskup mówił, ze to przez dzieci.

    Ja nie pytam przez co. To dość złożony problem, zwłaszcza w wypadku tak
    złożonej materii, jak seks. Ja pytam, czy - Twoim zdaniem -można sie
    tego nieumyślnie dopuścić. Bo ja sobie nie wyobrażam czego takiego, ale
    może mam za małą wyobraźnię.

    > Hmmm - ale to chyba sprzeczne z polskim prawem - jak wiesz o
    > przestępstwie, to chyba masz obowiązek powiadomić organy.

    Po pierwsze mamy coś takiego, jak tajemnicę spowiedzi. Jest ona nawet w
    prawie świeckim honorowana. Po drugie - i hierarchowie często się tak
    tłumaczą - czasem nie do końca wiadomo, jak tam było. Pomówionego
    przenosi się na wszelki wypadek, ale podstaw do zawiadomienia nie ma.

    Oczywiście teraz wychodzą na jaw sytuacje, gdzie zarzut był oczywiście
    prawdziwy. Tyle tylko, że teraz dziennikarze polują na wszystkie
    przypadki pomówień i dopatrują się za każdym razem tuszowania. Kazdy
    głos rozsądku, ze coś wymaga zbadania jest stygmatyzowany, jako obrona
    pedofilii.

    > Kiedy ta krytyka jest słuszna. Wpierali przestępców w swoim gronie -
    > teraz zbierają za to zasłużone lanie. Czemu miałbym nie krytykować
    > kościoła w tej sprawie, skoro to słuszne? Jak najbardziej krytykuje
    > i dziwię się jeśli ktoś uważa inaczej.

    Moim zdaniem to problem podobny, do tego z AED. Nie dopuszczasz po
    prostu innego punktu widzenia albo tego, że ktoś podejmuje decyzje
    taktyczne na podstawie posiadanej w danym momencie wiedzy, a nie na
    podstawie tego, co ustalono "po latach" i po prostu może się pomylić.