  • Data: 2008-03-12 09:42:30
    Temat: Re: prawa autorskie do zdjęcia
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article
    <e...@e...go
    oglegroups.com>,
    p...@h...com wrote:

    > witam,
    >
    > mam takie wątpliwości:
    > - czy jeśli zrobię zdjęcie obrazu , to czy posiadam prawa autorskie do
    > tego zdjęcia? prawo autorskie chroni tylko elementy twórcze, a
    > zrobienie fotokopii niby nie jest twórcze, więc jak to jest?

    Prawa do zdjęcia posiadasz - ale może się okazać, że nie będzie ochrony.
    W przypadku fotokopii prawie na pewno nie, w przpadku zdjęcia obrazu
    wiszącego w galerii raczej tak. Ale dokładną granicę w razie czego
    ustali sąd.

    > - czy będąc redaktorem gazety, robię artykuł o wystawie obrazów, to
    > czy mogę bez zgody autora tego obrazu zrobić zdjęcie tego obrazu i na
    > fotografii tego obrazu dodać wpis FOT. TOMASZ KOWALSKI i opublikować
    > tę fotkę w neci i tradycyjnej gazecie?

    Możesz. I nie masz obowiązku opisania, co jest na zdjęciu - zaznaczam,
    bo widziałem już bzdurne pomysły, że jak w tekście wymieniam tytuł
    książki, to muszę (w sensie - prawo nakazuje) też podać autora.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.